som en virvelvind....



Hej hopp! I dag har jag varit på språng, nästan hela dan !

06.12..Upp ur den goa sängvärmen !(jag har alltid kockan på 12 över, varje minut är dyrbar   :)
På med kaffepannan, (Kokar kaffet på spiseln), upp för trappen och få liv i Lillplutten!

                                 

Med lite tur, och Mycket tjat, så kommer han släntrandes lite efter halv sju.
Medan han är på toa, tar jag mitt kaffe!

                                  

Klockan sju..uppför trappan igen, för att väcka Mellanplutt. Han praktiserar på ett äldreboende här i närheten fyra veckor framöver, så han har lite sovmorgon.

Annars går han till bussen redan när jag kryper ur sängen!

Medan Mellanplutten occuperar toan, käkar lillplutten frukost!......sen byter dom igen. 

Mellan äter frukost och Lill borstar gaddarna. När Lill klär på sig, väcker jag Storplutten.

                                 

Han vill inte heller, gärna gå ur sängen. Sätter fram frukost till Stor, som äter medan jag följer lill till taxin.

                                      PUST !

Hjälper Stor att ta fram kläder och göra morgontoalett! Kvart över åtta skjutsar jag Mellan till praktiken.

 Under tiden tar Stor och hans pappa en morgonfika, och medicin. Hemma lagom för att säga Hej då till Stor innan han åker till sitt !
                                   

Efter en pust åkte jag till affären, sen det vanliga med plock och disk, matlagning
15.15 var det dags att hämta hem Mellan från praktiken, han slutar halv fyra.

                     OCH I MORGON BLIR DET LIKADANT !!

                                 

Men på onsdag är ordningen återställd! Han ska praktisera må, tis, i fyra veckor, resten är vanlig skolvecka! Nu ska jag snart rasa i säng! Ha det bra !

                              Tjing Tjong KaramellStång !!

Kommentarer
Postat av: Gun

Du har tydligen haft fullt upp idag! Skönt att pusta ut nu på kvällen. Sov gott!:)

2010-01-25 @ 22:25:33
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hoppas stormvinden lugnar ner sej!!

2010-01-26 @ 10:10:14
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: ansepanse

stormvindar har ju i alla fall en tendens att lugna ner sig

kram

2010-01-26 @ 11:48:40
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hjälp, vilka tidiga morgnar du har. Och fullt upp.

Och ett strålande humör!!!

2010-01-28 @ 21:33:21
URL: http://fabulousforty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0