kaprifol...mmmm...

Vad tycker ni? Blev det mer lättläst, eller blev det för bra?
Det är varmt ute idag, men det blåser nästan halv storm. Väntar på att Leffa och Karinas bänkskiva ska torka nån gång, så dom får datorn på plats.Jag ska ta och starta diskmaskinen ( dvs jag själv) ,alldeles straxt, den är lite trögstartad idag.
Men jag är inte bara mamma och diskmaskin, jag är hushållsassistent också.....eftersom Jonas ingår i detta hushåll, och jag är hans pers. assistent så kan jag väl numera titulera mig som Hushållsassistent?
Var ute i trädgården i går och fotade, så här har vi det omkring oss!

Ser ni det tomt gapande fönstret på över våningen? det är Jonas rum, som jag håller på att "fniska" till lite.
Har målat taket, taklisten halv-vägs målad.
Väggarna har jag skrapat bort alla lager med tapeter på, satt upp fiberväv och målat den vit.....så nu är det bara resten kvar.

Nu har jag flyttat mig i sidled till andra "hörnet" av trädgården.

På den här bilden har jag dragit mig uppåt mot trappan,och siktar på gårdsinfarten.




O.K här har jag vänt mej om ett 1/2 varv. Jag siktar på det ställe jag stod och tog det första kortet, fast vänd "häråt" (Nu blev det knepigt ,eller hur!)
Vi går vidare i guidningen med att spana in min egen händigt  uppgrävda och anlagda rabatt..

Det ser inte så mycket ut för världen just nu..

Kaprifol......mmmmmmmm

Finns det någon underbarare doft än just denna? Jag har upptäckt att den doftar bara på morgonen, och på kvällen.

Om vi har tur ...............

så blir det några druvor i år också!

Jaha, nu är jag på andra sidan huset ..


det här är vår köksutsikt....ni ser mej i högra hörnet.

Nu har jag gått ner, så jag har E22:an i ryggen!

Fortsättning följer....nu ska jag börja med maten. Idag blir det "syckling" och ris, kanske lite grönt också..


Kommentarer
Postat av: Thess

Va fint, ser mysigt ut :) Skönt o ha sån stor tomt men det kräver ju underhåll också tyvärr :/

Nää, bloggen vart bra, nu går det lite lättare att läsa. Om jag ska va riktigt jobbig så tycker Jag att det fortfarande är liiite granna jobbigt för ögat då det känns som om texten smälter in i det gråa, men det är helt klart läsbart, blir bara så om man verkligen tittar på texten så du behöver inte ändra. Gillar det guldfärgade :)



Svar: jo jag vet, men ibland känns det lite tungt bara men det är ingen fara, man måste bara få ventliera av sig ibland. Har varit med om jobbigare saker än detta, bara trist för sambons skull och så min barnalängta förstås, men men...

Sov gott vännen. Kram

2009-06-17 @ 00:49:22
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0