Min sambos högra ben!?

I dag har jag inte gjort mycket av nytta! Gick upp halv nio för att ge Jonas hans medicin, sen gick jag upp och la´mej igen. Jag lät barnens far ta över rodret. Uppe igen kl tio. Men vädret var  fortfarande lika piss-skit-ap-pest-deprimerande.

Jag gjorde korvsoppa till middag, hjälpte Affe att få dit vägsladden på traktorn, var o hanlade lite nu ikväll. Nu ska jag bara bära in lite ved i pannrummet! Min sambo blev tvungen att amputera sitthögra ben för två år sedan, så han har det lite motigt att gå upp och ner i trappor . Han var tvungen att "kapa" straxt under knät...men han tänker som jag..skam, den som ger sig!!  Han har fortsatt att jobba som rörmokare. Det går ju inte fullt så snabbt som innan, men jobbet blir precis lika bra gjort. Och han har lärt sig köra bil med protesen, en gamal Volvo..automat.

Det är en av anledningarna ( den enda ),till att nya pärlan blev en bil med automat-låda. Själv tycker jag att manuell låda är mycket skojigare.
Om någon undrar varför inte min sjuttonåring finns på bild i min blogg, så beror det på att han uttryckligen har förbjudit mig att lägga ut någon bild på honom, så det får jag väl respektera....om inte annat så för husfridens skull  !!!!!!!!


EN GÅNG LILLEBROR.........ALLTID LILLEBROR!!!!!!!!!

Idag fyller min lillebror 30 år! herregud, jag minns ju som igår när vi band ihop hans strumpbyxor i tårna när han precis hade lärt sig att gå!!  GRATTIS LEFFLING!!

i

Kommentarer
Postat av: Thess

Jisses, ni har då stött på motgångar men det verkar som att ni bearbetat händelserna bra? Känns som att det hände mycket på kort tid? Har ni varit duktiga på att prata och bearbetat ihop? Du behöver inte svara på så personliga frågor om du inte vill, tycker bara att det är så synd när folk stöter på motgångar o så arbetar dom mot varandra istället för med.



Tack, jaa, jag tyckte den var fin, udda som sagt iaf, inget som jag "normalt" sett skulle köpa men det fräschar upp och ger ett lyft. Är också ett fan till svart annars, men det är ju bara för att det går så bra till allt, till typ svart, hahaha. Nää vars, man får försöka tänka i andra banor, testa sånt som man inte tror man passar i eller tycker är lite udda som man kanske inte egentligen skulle välja, testa iaf nästa gång så blir du kanske överraskad :)

Godnatt o kram

2009-06-12 @ 23:13:44
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0