Two millions!

06.23.....Undrar om vädret ska bli lika härligt som i går? Rensade ogräs i går, letade fram mina jordgubbsplantor, dom växer lite här o där, i rabatter o i mellan buskarna. I torsdags var Jonas och jag till VIN för att göra ett njurstatus-prov.Det togs en massa blodprov vid halv nio, sen sprutade dom in en kontrastvätska, efter fyra timmar togs nya prover för att mäta hur mycket av den vätskan som njuren "tagit hand om". Så på något sätt var vi tvugna att fördriva fyra timmar. Vi började med att köpa frukost,sen åkte vi ut en bit utanför "stan". Vi stannade inne på en lummig liten skogsväg,och käkade.
 
Sen skulle vi bara fördriva fyra timmar!  Vi åkte till en gård som säljer växter o blommor. Det var inte svårt att plocka ihop "grönt" för fem hundra spänn!! Vi köpte tagetes...lyckliga lottor...pelagoner...husarknappar...prydnadskål...dahlior...petunior och en röd sak som ser ut som en rävsvans.
Vi köpte också två Million bells för 49 kr. Bra tänkte jag.......om jag planterar dom själv i min ampel, så sparar jag typ 200...Två dagar tog det innan jag (Affe) hittade ampeln under källartrappan!!?
Ibland kan snålheten bedra visheten! Men det blev ganska bra till slut i alla fall.
11.20...Affe är ute i Gryt o jobbar, han är inte Fil.mag.........han är Rör.mok!
Jocke leker med grannpojken, själv ska jag starta diskmaskinen..men inget ont som inte har nåt gott med sig.....jag är nästan alltid ren under naglarna!!!

 
Så här tjusig blev min "milijon plantering"!!






Kommentarer
Postat av: Thess

Ni fick ganska mycket för pengarna tycker jag, fint :)

2009-06-24 @ 17:43:24
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0