MERCAN ÄR DÖD........LÄNGE LEVE MERCAN!!!!

Idag blev dagen lång. Började som vanligt med att få upp "ungarna ur sängvärmen, och få iväg dom till skolan. Medan jag var med Jocke (minstingen) till taxin så kokade Affe kaffe (jag är en jäkel på att rimma också!). Sen vid åtta, slängde vi in oss i hans gamla volvo och styrde mot Storebro. Bakrunden är den att den 1:a Maj i år "dog" min bästa vän-  min bil. Jag skulle hämta min lillebror, hans fru dataexperten och deras son Kotten. Jag är övertygad om att Karina kastade en förbannelse över min bil (tur att det inte var över mej). Deras husnummer är..13,  och dagen det hände var en fredag. Jag får kanske skylla mej själv, det är ju Jag som har lärt henne. Klockan tio var vi på plats på bilfirman, vi provkörde, och den gick som en dröm. Vi slog till och köpte bilen, en havsblå 200 elegans. När man har kört med manuell växel dagligen i över tre år, är det en utmaning att köra en automat. Det gick faktiskt ganska smärtfritt, jag var bara lite öm i vänsterbenet, som jag trälade upp bakom nacken för att minimera olycksrisken. Vi var hemma igen vid tvåtiden. " Mat i dag"??? Falukorvs-skivor insmetade i senap-och ketchup blandning, riven ost och purjolök ovanpå,......pricken över "i"- ett par dl vispgrädde. Efter maten var jag bara tvungen att åka till hus nr 13, och visa dom Pärlan.  Men det blev ett kort besök, klockan var mycket redan när vi kom, och Jonas måste ta sin avstötningsmedicin mellan 20.30 och 21.00. Nu ska jag sätta mej ner på ändan o bara göra ingenting .  Skulle ni se något fara förbi och bli fullständigt bländade.....så är det bara jag som är ute och "luftar Pärlan!!!!  Tjing Tjong Karamell Stång.

Kommentarer
Postat av: Thess

Godmorgon. Du får allt ta o slänga in en bild på din nya brum brum :)

Ja usch för gamla bilar, eller risken för att de går sönder eller stannar iaf. Vi (snarare min sambo) hade en gammal saab 9000 förut, hon var jättehärlig och kära men med tanke på att hon var väldigt gammal så var risken stor för att hon skulle stanna så när T var i Afghanistan och kom hem på en av Liven så köpte vi en ny saab, denna gång en saab 9-3 Linnear eller hur det stavas, en -02.

Spännande att köra med automat, det har jag aldrig gjort och jag säger alltid att jag skulle aldrig klara det men alla säger tvärtom och att det är såååå skönt men jag kan tycka det är ganska "kul" och växla, man gör nåt liksom.



Nähä, nu måste jag sätta igång, mycket at göra idag. Kramis

2009-06-06 @ 09:56:56
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0