Hela stimm!!!

Fredag fm.
Äntligen syns solen på himlen, allt går mycket lättere, inte en damsugaren är så motsträvig! Idag får jag nog ägna dagen åt lite praktiska övningar.
Städa och hänga upp tvätten på balkongen..vi har tak över, så när jag väl fått upp tvätten på sträcket så kan den hänga där i fyra dar, och det kan regna så mycket det vill runt omkring..bra va!

Joakim "pep" just iväg till grannpojken, Joel är i Näs och Affe jobbar, så det är bara Jonas och jag hemma. När diskmaskinen, (dvs Jag) har gått klart ska jag hjälpa honom med en dusch.



Shit, vilken dålig kondis jag har, det måste jag verkligen göra något åt innan den riktiga "jakt-säsongen börjar.
Jag var en sväng till skogen på em, men i min skog, på mina ställen behöver kantisarna nån vecka till!


Så istället för svamp-jakt, ägnade jag mig åt att plocka smultron och blåbär,det kryllar av dom i skogen...hela stimm!

När jag ändå var i skogen så passade jag på att lägga mej raklång på backen,vilken utsikt... himlen ovanför och bären inom plockavstånd!

 När jag kom hem stod maten på bordet! Medan Alfons tog igen sig efter strapatserna i köket åkte Jonas o jag (Jocke hos grannbarnen, Joel i Näs) ut till Jonny och kollade hans post. (Jonny är Affes bror, han är "sailor" på de sju haven, just nu är han nog på väg hemåt från Canada.) 

Efter det var vi hos Leffa o Karina en stund. Hon har lärt mej en ny "grej", får se om jag kommer ihåg det imorgon!
Kotten är för härlig.. han kan säga "Nannas Merca", "I love cash "och "Stick ém up!"

 Nu ska jag slänga ihop några varma mackor...ha en skön lördag, alla glada människor....och alla ni andra också!!

 Tjing Tjong KaramellStång!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Oh fy, jag skulle nog inte lägga mig på marken i skogen om jag så fick 1000 kr för det! Tänk alla småkryp som skulle kunna klättra upp på en när man ligger där alldeles försvarslös! Krypa in innanför kläderna o i håret... brrr... ryser bara jag tänker på det! Men blåbären o smultrona såg goa ut iaf. :-D

2009-07-10 @ 22:02:07
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Thess

Gud så härligt :)

Ja, men visst finns det blåbär redan i skogen?? Är inte det lite tidigt? Så gott med smultron.

Kan tycka det är rätt skönt i skogen men jag har så dåligt tålamod o gå o plocka en halv dag o bland myggen också morr



Skönt o kunna hänga tvätten ute fast det regnar.



Va söt du är, tack, fast mina ögon var röda på bilden :P

Kram och hoppas ni får en underbar lördag

2009-07-10 @ 22:22:33
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Lillebror

STICK ÉM UP, IM THE MANHATTAN FLASH.

2009-07-11 @ 15:52:48
URL: http://karinasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0