...Read My Lip´s.......

16.10......Vilket väder vi fick i dag..helt underbart! Jag går fortfarande på halvfart, har bara varit och handlat, rensat bort lite ogräs (utomhus alltså). Nu är det som vanligt vid den här tiden mat på gång. Idag slapp jag inte undan!!


Igår var jag till apoteket för att hämta medicin till Jonas. Jag trodde jag skulle avlida i hjärnblödning. Många av J:s mediciner måste beställas några dar i förväg, så jag var där i fredags och gjorde det.
 
Igår skulle jag hämta det. Då hade dom beställt  en förpackning a`50st, han äter 6st om dan av den sorten!
Jag har ingen lust att springa till apoteket varannan dag...beställa...hämta ut..beställa...hämta ut....
Inte nog med det, dom ville ha flera tusen kr betalt också!
  Men hallå, han har frikort! Hör du vad jag säger...Read My Lip´s!!!! 


Ja, på den medicinen....men den är inte subventionerad längre, säger "biträdet," så då gäller inte frikortet ,om du promt ska ha den sorten!  Åhhhhhhhhh....och så samma visa på resterande sju preparat!!! Jag blir så trött på det här!
Om läkaren skriver ut en viss sort, så ska dom ändå hålla på och ändra till ett billigare alternativ!

Vet dom verkligen om den "utbytta" medicinen verkligen går ihop med dom andra tolv???? Dom flesta som käkar medicin brukar ju ha två-tre olika.
Suck!!


20.55....Kom just hem från Lillebror. Han höll på att tapetsera i hallen, lite stressad och ville inte  ha några Goda råd !(otacksamt, eller hur!).
 Karina hade varit till IKEA och köpt en soffa. Min Joel hjälpte dom att bära ut det gamla, och in det nya. När dom var klara sa jag till Leffa att det här kommer att kosta dej en pizza........nån kväll när jag har tid.
(nåt ska jag väl ha för han fått utnyttja min son som bärhjälp???).

Ni får ha det så bra resten av kvällen och i morgon! Tjing Tjong KaramellStång!

Kommentarer
Postat av: Caroline, LINA FRANKღ

hoppas du får en underbar helg gumman :)

2009-07-18 @ 11:44:23
URL: http://carolinefrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0