Tänk om...

Fredag fm...Yeees!! Jag kom ihåg Jonas morgon medicin (förhindrar avstöt. av nya njuren), idag också!!

Det är lätt att glömma, när saker och ting blir varje- dag-grejer! Än så länge har jag bara missat det med en halvtimme/timme.
Ju mer exakt man är med mellanrummet mellan morgon och kvälls-dosen, dessto bättre livslängd för njuren. Så vi försöker att pricka in 8.30 och 20.30.

Har på morgonkvisten tittat in på olika bloggar,  och av någon konstig anledning, så var nästan alla "Jag väntar barn bloggar".
 Dom allra flesta är sansade människor, men det finns dom som tokhandlar sängar,vagnar och kläder i massor!....och jag får en hård klump i magen...för tänk om det går fel.
 
Den tanken finns nog inte hos dessa förväntansfulla blivande mammor, den fanns inte hos mig heller..men ibland händer det otänkbara.

Det är inte den ekomomiska biten jag tänker på...pengar är bara pengar, en förbrukningsvara som kan ersättas!
 Nej, det är att komma hem,där alla ens förväntningar  och kärlek finns kvar..AJ, det gör ont.

 Önskar ALLA blivande mammor all LYCKA TILL i världen!! Kramar till Er. 


Kommentarer
Postat av: jasmine

fförstår vad du menar finns så många som köper på sig massa saker o sen går allting fel tyvärr....

2009-08-21 @ 18:20:18
URL: http://peeweejasmine.blogg.se/
Postat av: anne

Eller som en kompis till mig när hon väntade barn efter ett sent avbrytande av graviditet 1; köpte ingenting! För allt skulle ju ändå gå fel.



Jag tvingade med henne ut att handla (jag väntade barn exakt samtidigt), fel eller inte fel på ungen, men kläder ska hon eller han ha på sig. Allt gick bra andra gången.

2009-08-21 @ 21:24:11
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Fjortisensmorsa

Sant som du skriver. Ibland tror jag att vissa glömmer att graviditeten är en tid när mycket kan drabba både barnet och mamman, tyvärr! Kram!

2009-08-22 @ 00:30:58
URL: http://fjortisenochmorsan.blogg.se/
Postat av: femman

Ja, från dag ett med bebis i magen, bär man ju lätt på en oro över om allt ska gå som det ska.. När man tänker på det magiska(overkligt, "konstiga" på nåt vis), att ett nytt liv bildas i ens kropp, så är det såå otroligt att det går bra så ofta som det faktiskt gör..



Precis hittat hit till din blogg.. Lär återkomma :-)

2009-08-22 @ 08:09:41
URL: http://femmanfem.blogg.se/
Postat av: ansepanse

jo, det är ju ett skräcksenario att komma hem utan bebis med en massa grejor till bebisen hemma

2009-08-22 @ 11:20:58
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0