FUSK

Ikväll har Lillplutten och jag varit på julbasar i skolan.
Först samling på skolgården, och Hipp, Hipp Hurra för skolan som fyllde 60 år, just idag !!
 
Efter det släppte varje klass upp varsin ljusballong, varpå alla klämde i med Du gamla, du fria.
Jag tog inga bilder för det var så in i #%&%"# kallt om fingrarna !!
 
Så blev vi äntligen insläppta , alla elever med respektive föräldrar till klassrummen.
 
Där fick vi "leka lite", sen efter en timme ungefär, på med skorna igen ock skubba över till gympa salen....
 
Där väntade Lucia,tärnor, tomtar och stalledrängar !
(Googlebild- fortfarande stelfrusen..)
 
Sen tog själva basaren vid...det innebär att alla ungar far omkring som galna tills de ser ut som tomater i skallen..riktigt Mogna sådana !!
 
 
Det fanns fika att köpa, korv och julklappslotteri.
 
Jag hade tur i år, köpte 10 lotter - vann 6 paket !! (och dom Får man öppna innan julafton, det har faktiskt Rektorn sagt !!!)
 
Så i morgon kan jag välja mellan 2 påsar skumtomtar, en påse twist, nybakade saffransbullar och....neeej, den är ju slut redan, den lilla chokladasken..
 
Vann även färgpennor..men dom kan jag ju slå in en gång till och ge till nån som behöver dom bättre..
 
Ting Tjong KaramellStång !!
(smask , smask, mmmmm)

Kommentarer
Postat av: beciell

Vill du väldigt enkelt göra en tjej glad så här inpå julen? :) BARA tryck på denna länken, så har du röstat på mitt bidrag (The world of beciell) ALLT du behöver göra är att trycka, sen är det klart, tack så mycket http://cdon.bloggportalen.se/vote?option=22 GOD JUL! (det är en tävling med CDON.com)

2012-12-13 @ 15:36:03
URL: http://cdon.bloggportalen.se/vote?option=
Postat av: fia

Tackar för grattiset och det ska bli kul . Hoppas allt är bra med dig och de dina .
Så himmla kallt det blev på en gång förstår att du är frusen .
kram.

2012-12-14 @ 08:43:34
URL: http://fiasdrommar.blogg.se
Postat av: Inger

Men så trevligt ni har haft med basar.
Kul när de anordnar lite i skolorna..härligt att det finns luciatåg ännu på skolorna..
Önskar Dig och din familj God Jul och Gott Nytt År..
kram

2012-12-22 @ 17:02:51
URL: http://IngerEmksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0