Honky Tonk!

Idag hoppade jag upp kl 7.15 och in i duschen 7.30. Det har varit svettigt i natt. Åkte med Jonas o Joakim till mormor, och sedan vidare ner till Radion.
Idag var inte tekniken på min sida....men till slut lyckades jag överlista datorn att göra som jag ville! Jag kom faktiskt ihåg att dra av micken ända till sista låten..så nästa gång kanske jag fixar det helt och hållet!!??

Affe är o jobbar, han åkte redan kl åtta i morse. Först till Gusum och sedan till Brevik...han har inte kommit hem därifrån ännu. Känner jag den mannen rätt så ligger han säkert på något berg o solar, han är en riktig soldyrkare.
Ska försöka tänka ut vad vi ska äta för mat i dag!

Här är sjön vi brukar bada i..


Det blev stekt fläsk, potatis och löksås. Det var svettigt men det är gott med lite ordentlig mat, även om det är varmt ute.
Man blir lätt urless på burkskinka och inlagd sill, även om det är himla vidigt att  "slänga ihop".
Imorgon drar den årliga KarneBåtFestivalen igång i Valdemarsvik. Jag blir väl "tvungen" att gå ner en sväng på da´n med Joakim, han har ju sett att det är "nått på gång"!

Tack KosmosKungen, för dom dyrbara dropparna du lät falla över växtligheten i eftermiddags!! Nu undrar Ni kanske vem KosmosKungen är? Jo, det är honom man ringer till när man hemskt gärna vill ha´en liten bläbb. Joakim, som nu är 8 år. undrade när han var ca 3 år, varför han kom sist av sina syskon?

Jonas först, han är 20, sen Joel som blir 18 i aug. Så kom Josefin för nio år sen men dog när hon föddes. Så jag förklarade för Joakim att KosmosKungen höll Joakim kvar i kosmos så länge han bara kunde, för han var den bästa och gulligaste pojken han hade i hela kosmos !
 Men så ringde ju jag, och Kungen tyckte lite synd om mig, för Josefin,så han skickade mej det bästa han hade!
(Fast nu vet han lite mer om hur saker och ting fungerar.)

Här har ni mej..Dotter, Mamma, Sambo, Älskarinna och Madonna, Hushållsassistent, Radiopratare, CashÄlskande,
Mercedesåkande,Livsälskande......Nanna!!! (Fullständigt  "ostaylad, osminkad och o-uppklädd...bara helt vanlig!!??)


Ha´en skön kväll, och en bra dag i morgon! Tjing Tjong KaramellStång!!!

Kommentarer
Postat av: angelica - en annorlunda och bättre ung mamma blogg

tack ska du ha. vad roligt att höra din underbara historia, sådant fyller en med glädje och framtidshopp!=)

2009-07-02 @ 22:45:37
URL: http://enkärlekssaga.se
Postat av: alec

åh söta du, tack för dina ord det värmer till tusen.



allt bra idag?

2009-07-03 @ 05:31:56
URL: http://alecstar.blogg.se/
Postat av: Thess

Men visst är det väl helt underbart att kunna vara "helt vanlig"? :P

Fin sjö, sandbotten?



Ha nu en trevlig helg hela familjen. Kram kram

2009-07-03 @ 18:20:00
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0