Papper och penna !


Ja, mina vänner, att prata i radion om det man själv vill, är en häftig upplevelse,och yes,jag är lika nervös varje gång,innan det rätta flytet infinner sig!
Som tur är finns det en kille på plats att hjälpa mig om(när)datorn får för sig att "leka" med mig! Jag och datorer har inte samma logiska tänkande !

. Jag gör efterforskningar om olika artister,mestadels på wikipedia. Jag använder datorskärmen som uppslagsbok, men använder de gamla hedeliga redskapen.......
....papper och penna till mina anteckningar!

 Dom flesta av mina "kollegor" har ett munläder som inte är av denna världen.....man blir lite avundssjuk, för sån är inte jag, dessutom blir det lite för mycket att hålla i huvudet.
Det hela började med att jag tyckte dom spelade alldeles för lite Johnny Cash,men i stället för att förbanna mörkret..Tänd ett ljus !



Så nu kan jag spela så mycket Cash jag vill ! (ha,ha,I´m the Boss!). Men jag försöker att lägga band på mig.

En annan spännande sak är alla fantastiska, och fruktansvärt tragiska levnadsöden jag får ta del av i mina efterforskningar, bara det är ett äventyr !

Fick en kommentar "Jag vet inte vem Hank Williams var". Men det säger jag inget om för jag har nollkoll på den musik som jag inte gillar något vidare!
Tycker väl inte att Hank W. är någon större sångare, men han har en viktig roll i countryhistorien, och vilket levnadsöde !! Nu är det bäst jag slutar, för annars är det ingen som orkar plöja igenom det här.
Tjing Tjon KaramellStång !


Kommentarer
Postat av: ansepanse

jag säger bara - vad kul det måste vara

2009-08-28 @ 14:55:35
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Jag kan typ ingenting om country, kanske skulle försöka lyssna lite ^^



sv: Tack för din fina kommentar!

2009-08-29 @ 09:45:59
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0